مظلوميت اهل بيت عليه السلام

هوالحق

باسلام

مطلبی دیدم در یکی از سایتها توجهی نکردم ولی در این هفته حدود ۱۰ یا ۱۲ عدد مطلب

مرتبه با این موضوع یا برای من ارسال شده بود یا در جاهای مختلف دیدم شایدم شما برخورد

کرده اید مطلب مربوط به بحارالنوار و در مورد حدیثی به نقل از امام حسین (ع) می باشد من

مطلب را نمی نویسم چون موافق نیستم اما جوابیه ای که تهیه شده و از طریق یکی از دوستان

به دست بنده رسیده را برای شما می نویسم تا اگر شما هم برخورد داشتید با این جوابیه به

اصل موضوع پی ببرید و ببینید که دشمنان شیعه و علویون چقدر زرنگ وزیرک هستند و

مطالعات آنها چقدر دقیق هست که می نشینند بحارالنوار و یا کتب دیگر شیعه را می خوانند و

از همان به ضرر ما حرف و حدیث در می آورند ولی منی که مدعی شیعه اثنی عشری هستم

به خودم زحمت روزی یک ساعت مطالع را نمی دهم ولی پاتی رایانه ساعتها چت می کنم !

توقعم دارم خداوند حرفم را گوش دهد. زحمت نمی دهم در مورد دین یا بهتر بگویم مذهبم به

اندازه ذره ای تحقیق بکنم به نظر شما منی که به خودم زحمت نمی دهم تا اطلاعاتم را به روز

کنم می توانم در مقابل دشمنان دین و مذهبم قد علم کنم و ادعایی در بحث با آنها داشته باشم؟

اگر  این حدیث را خواندید و جوابیه آن را شما هم سعی کنید تا اگر روزی در یک جمعی

برای شما چنین احادیثی یا روایاتی و یا حتی آیات قرآن را خواندند و به نفع خود تفسیر کردند

بتوانید جواب بدهید و عاجز نمانید بلکه با درک و فهم بالا از دین و مذهب خود دفاع کنید حال

عین حدیث:

ما از تبار قریش هستیم و هواخواهان ما عرب و دشمنان ما (عجم) ایرانی ها هستند . روشن

است که هر عربی از هر (عجم)ایرانی بهتر و بالاتر و هر (عجم) ایرانی از دشمنان ما هم

بدتر است . (عجم ها) ایرانی ها را باید دستگیر کرد و به مدینه آورد زنانشان را بفروش

رسانید و مردانشان را به بردگی و غلامی اعراب گماشت.

اما جوابیه :

این حدیث در ج۱ سفینه البحار ص ۱۶۴ از امام صادق (ع) روایت شده چون کنیه امام صادق

(ع) ابوعبدالله و مضمون آن این است که :

((ما قریش هستیم و شیعیان ما عرب هستند و دشمنان ما عجم))

آنچه را شما نقل کرده اید برداشت ذهنی شماست که در متن حدیث دیده نمی شود . مرحوم

علامه مجلسی در توضیح این حدیث می فرمایند (عربی که از او تعریف شده است آنهایی

هستند که شیعه می باشند گرچه عجمی باشند و عجمی که مذمت شده کسانی هستند که دشمن 

اهل بیت اند گرچه عرب باشند ) از طرفی مراد از عجم غیر عرب است خواه فارس باشدند یا

ترک یا انگلیسی و یا .... علاوه بر این مراد امام صادق (ع) به قرینه سایر روایات که در

مدح عجم (از جمله ایرانیان) آمده است این باشد که مراد از عرب آنهایند که فصیح و روشن

سخن می گویند و مراد از عجم کسانی هستند که مغلق و گره دار سخن گفته و مراد خویش را

در گفتار روشن نمی سازند این دو معنا برای عرب و عجم در لغت آمده است و در واقع مراد

امام صادق (ع) معنای عرب و عجم است نه مصداق این دو  لفظ در خارج.

بنابراین ممکن است کسی عرب باشد ولی معنای عرب در او نباشد بلکه دشمن اهل بیت علیهم

السلام نیز باشد.

همچنان ممکن است کسی عرب نباشد اما معنای عرب در او باشد و شیعه اهل بیت علیهم

السلام نیز باشد که در اجتماع افراد زیادی را اینگونه می بینیم و این خود دلیل بر مراد امام

علیه السلام در این حدیث شریف است.

از این گذشته امام صادق علیه السلام در حدیثی می فرمایند : اگر قر آن بر عجم نازل می

گشت عربها به آن ایمان نمی آوردند به راستی قرآن بر عرب نازل شد و عجم بدان ایمان

آوردند و این فضیلتی است برای عجم سفینه البحار ج۲ ص ۱۶۴ و این حدیث علاوه بر اینکه

دلالت بر فضیلت عجم ها بر عربها دارد مراد امام علیه السلام را نیز از آن حدیث روشن می

سازد که مراد از عرب معنای لغوی عرب(کسی که گفتارش فصیح و روشن باشد ) است و

مراد از عجم معنای لغوی عجم (کسی که گفتارش مغلق است و روشن سخن نمی گوید ) است

نه مصداق خارجی آن.

پس اگر شخصی از جنس عرب باشد و دشمت اهل بیت بوده و اعتقاد خویش را در گفتارش

روشن نسازد و منافقانه سخن بگوید (همچون ابن ملجم که به امیر المومنین اظهار محبت

میکرد ولی دشمن آن حضرت بود ) او در کلام امام علیه السلام مذمت شده است مگر آن که

محب اهل بیت علیهم السلام گردد و اعتقاد خویش را با بیانی روشن آشکار سازد.

و اگر شخصی از جنس عجم باشد شیعه اهل بیت باشد و اعتقاد خویش را با بیانی روشن و

رسا اظهار کند او در کلام امام علیه السلام تعریف شده است مگر ان که دشمن اهل بیت علیه

السلام گردد و بر خلاف عقیده اش سخن بگوید.

به امید اینکه این سطور مفید واقع شده و شما نیز به این نتیجه رسیده باشید که باید مطالعه خود

را بیشتر کنیم.

التماس دعا

یاعلی مدد 

/ 8 نظر / 7 بازدید
جن گيران

سلام نازنين جون دلم گرفت وقتی ديدم اين همه دلتون گرفته نمی دونم چرا اينقدر بی تفاوت از کنار همه چيز رد ميشيم ؟ خودمو ميگم اما حرفای شما روی من يکی اثر گذاشت امروز شروع کردم خوندن نهج البلاغه رو اما خيلی سخته يه جاهاييش واقعا حيرون ميشم و نمی فهمم چی ميگه اميدوارم يه روزی بياد که ديگه اين همه علی عليه السلام مولامون و فرزندانش اين همه مظلوم نباشن ما رو هم دعا کنين يا علی مدد

محمد رضا

به نام او سلام استاد.اميدوارم حالتون در پناه حضرت حق خوب باشه.اعتقاد من اينه که اعتقادات و مذهب ما مثل يک ساختمان ميمونه.ما ميتونين اين ساختمان رو آنقدر محکم بنا کنيم که در برابر سخت ترين طوفانها هم دوام بياره و بايسته و خراب نشه و ميتونيم هم آنقدر شل و بی پايه آن را بنا کنيم که با يک باد و حتی نسيم ساده درست مثل يک ساختمان شنی بريزه.ما ميتونيم يکی از اين دو ساختمان را بنا کنيم پس چرا اولی را بنا نکنيم .و مصالح اين ساختمان رو زير بناهای مطالعاتی و مذهبی ما تشکيل ميده.الحمد لله که هیچ مذهبی شاید در دنیا مثل شیعه دارای زیربناهای محکم و استوار نباشه .و ما ميتونيم فقط با مطالعه پيرامون مذهبمان آن را محکم کنيم.پس اگر ما نتوانيم به سوالاتی اينچنين جواب بدهيم اشکال از خود ماست نه از مذهب ما.چون مذهب ما هيچ چيزی کم ندارد و ايمه معصومين در مناظرات خود با بزرگترين علمای همه اديان و شرايع و مذاهب و فرق به گواهی تاريخ آنچنان که در کتاب ها ثبت شده است همه آنها را شکست داده اند و پيروز شده اند .پس اينکه ساختمان ما با اندکی باد فرو ميريزد به خاطر اهمال کاری ماست و نه به خاطر عيب مذهب.

محمد رضا

به نام او من با دو مطلب جديد آپم منتظر حضور سبزتان هستم يا حق

محسن بيات(ياس سفيد)

سلام مطلب خيلی جالبی بود.تشکر می کنم. در مورد اين هم که گفتيد ما ادعای شيعه بودن داريم و اطلاعاتمان کم است وزحمت حتی افزودن به آن را به خود نمی دهيم کاملا با شما موافقم.يادمه جايی شنيدم که گفتند يهودی ها قرآن و انجيل وتورات را بهتر از مسلمانها ومسيحی بهش تسلط دارند.انجيل و تورات پيش کش مون...حتی قرآن رو هم اکثرا بلد نيستيم حتی روخونيش رو چه برسه به مفهوم... از حضورتون تو وبلاگم هم ممنونم. موفق باشيد.

جن گيران

نازنينم سلام خوبين؟ مبارک باشه می بينم که يه دستی به سر و روی وبلاگ کشيدين . به سلامتی کاش يه تحولی هم در ظاهر و باطن ما اتفاق بيفته ما رو هم دعا کنين يا علی مدد

جن گيران

سلام ما همچنان منتظر به روز شدن شما هستيم و براتون ارزوی سلامتی و توفيق می کنيم يا علی مدد التماس دعا

مراد

اين لينک هم مطلبی در اين مورد داره: http://mehdisolati.persiangig.ir/content/imam-hossein.htm

ashoon

man khahare to va oon emamatoon ro az koon gaeidam madar jendehaye arab. shoma irani nistid shoma arabid khak bar sare vatan forooshetoon kir too oon eslame adam koshetoon